24 Mart 2014 Pazartesi
Gözlem ve Mülakat Deneyimi
Mülakatlarımızı yaparken farklı gruplardan insanlarla konuşmaya çalıştık. Bu insan grupları çalışan, öğrenci, ev hanımlarından oluşmaktaydı. Eşya koyma problemimizi daha derin olarak bu insanlarla konuştuk. Konuşurken, erkeklerin bu sorundan pek muzdarip olmadıklarını, bayanların erkeklere göre daha çok eşya koyma sorunuyla karşılaştıklarını gördüm. Bu insanlar eşyalarının güvenli bir şekilde yanlarında olmalarını istemekte, ıslak eşyalarını koymak için yer bulma sorunuyla karşılaşmakta, oturdukları sandalye ve masaların ergonomik olmasını istemekteydiler. Ayrıca, görüşmeler sırasında aklımıza gelmeyen fakat müşterilerin aradığı ihtiyaç maddeleriyle de karşılaştık. Böylece projemizde tüm müşteri ihtiyaçlarını göz önüne alarak önceliklerimizi belirleyebilme imkanımız oldu. Bizim için en önemli olan ihtiyaçlarımızı sıralayabildik. Ayrıca insanlarla konuşurken tasarımımız için alternatif farklı çözümler getirebileceğimizi düşündük. Müşteri ihtiyaçlarını derin bir şekilde anlama imkanı elde ettik.
Arkadaşımla yaptığımız gözlem sırasında ise, insanlar cafe, yemekhane, sinema gibi ortamlarda eşyalarını koymak için mutlaka ekstra bir sandalyeye ihtiyaç duymaktaydı. Sandalyelerin üstünde yığılan çanta ve montlar istenmeyen bir görüntüye ve eşyalara ulaşma zorluğuna sebep oluyordu. İlk cafeye girdiklerinde üstlerindeki eşyaları rahat bir şekilde asabilecekleri yada koyabilecekleri bir eşya arama ihtiyacı hissetmekteydiler. Özellikle sandalye arkasına asmaya çalışmaktaydılar fakat eğer sandalye köşeli değil dairesel ise bu işlem gerçekleştirilemiyordu. Sırtlarına ya da katlayarak yanlarına koyuyorlardı. Eşyaların kendileriyle beraber yer kaplaması da rahat hareket etmelerini engellemekteydi. Bazı insanlar çantalarını yere koyarken bazıları hijyen açısından bunu tercih etmiyordu.
Tüm bunlarla insanların davranışlarını rahatça izleyebilme imkanı sağladık, yaşanan problemleri gözlemlerimizle ve mülakatlarımızla açığa kavuşturabildik.Bizi çözüme ulaştırabilmesi açısından oldukça faydalı oldu. Çünkü bu şekilde var olan ürünlerdeki eksiklikleri, rahatsız olunan yönleri farkedebildim ve ürünümüzü bu yönlerde geliştirebilirim diye düşündüm.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)